New

ΕΣΠΑ Ιστοσελίδες 2021-2027

Δείτε όλα τα Ενεργά ΕΣΠΑ για Κατασκευή Ιστοσελίδων, E-shop και Marketing.

Πως φτιάχνω SEO-friendly URL;

Πως φτιάχνω SEO-friendly URL;
Πως φτιάχνω SEO-friendly URL;

Το URL σημαίνει Uniform Resource Locator και χρησιμοποιείτε για να δείξει μια μοναδική σελίδα μέσα στο website σου. Οι μηχανές αναζήτησης το διαβάζουν για να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο της Ιστοσελίδας σου. Για τον λόγο αυτό, ένα SEO-friendly URL είναι παράγοντας κατάταξης στην Google.

Πριν να ξεκινήσεις το διάβασμα, να θυμάσαι ότι πάντα πρέπει να επιβλέπεις την δημιουργία των URL προσωπικά. Μην αφήνεις το WordPress ή όποια άλλη τεχνολογία χρησιμοποιείς να δημιουργεί αυτόματα URL.

Τι είναι το URL;

Το URL ή αλλιώς Ενιαίος Εντοπιστής Πόρων είναι η διεύθυνση που δηλώνει ένα site ή εφαρμογή στον Παγκόσμιο Ιστό. Μοιάζει με το όνομα ενός αρχείου μόνο που το URL κρατάει και έξτρα πληροφορίες. Οι πληροφορίες αυτές είναι το όνομα του εξυπηρετητή, το πρωτόκολλο που χρησιμοποιεί, η κατάληξη του κόμβου και οι υπόλοιποι υποφάκελοι (directory).

Οι οδηγίες της Google για μία σωστή δομή URL
Οι οδηγίες της Google για μία σωστή δομή URL

11 Tips για το τέλειο URL στο SEO

Το τέλειο URL υπάρχει και παρακάτω θα διαβάσεις 11 tips για να το βελτιστοποιήσεις για SEO. Εφάρμοσε όλα τα παρακάτω κόλπα και προσπάθησε να είσαι συνεπής με τις ίδιες τεχνικές για όλα τα URL του Ιστότοπού σου.

  • Γράψε το URL με πεζά γράμματα
  • Χρησιμοποίησε τις κύριες λέξεις-κλειδιά του Τίτλου
  • Κράτησε το URL σε μικρό μέγεθος όσο μπορείς
  • Βάλε παύλα (ενωτικό)(-) ανάμεσα στις λέξεις κλειδιά
  • Όλα τα URL πρέπει να έχουν HTTPS
  • Βελτιστοποίησε το URL για μεγαλύτερο Click-through-rate (CTR)
  • Απέφυγε την χρήση Ημερομηνιών και Αριθμών στο URL
  • Αφαίρεσε από το URL τις Αντωνυμίες και το ΚΑΙ (stop words)
  • Μην χρησιμοποιείς Ειδικούς Χαρακτήρες #$% στο URL
  • Μην χρησιμοποιείς Τελικές Καταλήξεις .php, .html, .asp
  • Μην χρησιμοποιείς Κάτω Παύλα _ στο URL

Αλλά σου προέκυψαν κάποιες ερωτήσεις, τις οποίες θα απαντήσουμε παρακάτω.

Πώς βελτιστοποιώ ένα URL για μεγαλύτερο CTR;

Για να βελτιστοποιήσεις ένα URL για μεγαλύτερο CTR (Clickthrough rate) πρέπει να το κάνεις εμφανίσιμο στα μάτια του χρήστη. Κράτησε το URL όσο μικρότερο γίνεται όπως αναφέραμε και πριν, κατανοητό και περιγραφικό.

Ένα URL είναι κατανοητό και περιγραφικό, όταν διαβάζοντάς το μπορώ να έχω μια ξεκάθαρη εικόνα του θέματος που θα αναλύσεις στην Σελίδα σου.

Πόσο σημαντικός παράγοντας κατάταξης είναι το URL;

Δεν είναι και πολύ σημαντικός παράγοντας κατάταξης το URL, αλλά είναι παράγοντας κατάταξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα δεις θεαματικά αποτελέσματα στην Google, αλλά στο SEO το λίγο-λίγο μας κάνει πολύ.

Ποιό είναι το Ιδανικό μέγεθος ενός URL για SEO;

Το ιδανικό μέγεθος ενός URL για SEO είναι μέχρι τέσσερις (4) λέξεις ή λιγότερους από 60 χαρακτήρες. Η έρευνα για τον τέλειο αριθμό χαρακτήρων στο URL είναι ιδιωτική και έγινε από εταιρείες του SEO κλάδου, χρησιμοποιώντας εργαλεία ανάλυσης δεδομένων.

Επηρεάζει το μέγεθος του URL την Κατάταξη;

Όχι, το μέγεθος του URL δεν επηρεάζει την κατάταξη, αλλά επηρεάζει την εμφάνιση στην μηχανή αναζήτησης στα μάτια του χρήστη. Και με αυτόν τον τρόπο βοηθάει στην αύξηση του CTR. Η σωστή ερώτηση είναι: θα κλίκαρες ένα λίνκ το οποίο αποτελούνταν από 10 λέξεις;

Επηρεάζει η τελική κατάληξη .php, .html, .asp ένα URL;

Άμεσα όχι, αλλά αν θες να αλλάξεις τεχνολογία στο μέλλον στον Ιστότοπό σου τότε η τελική κατάληξη .php, .html, .asp επηρεάζει. Αν για παράδειγμα αλλάξεις τεχνολογία από ASP.NET σε PHP framework τότε δημιουργούνται 301 redirects. Αν και τα 301 redirects δεν επηρεάζουν το SEO, ο χρήστης σου ανακατευθύνεται και είναι περιττό.

Εδώ να προσθέσω ότι όταν θες να περιλάβεις αρχεία στο URL όπως .pdf τότε μπορείς να το κάνεις και η διεύθυνση πρέπει να είναι το όνομα του Αρχείου. Όπως στο υπόδειγμα παρακάτω.

https://www.example.gr/file1.pdf

URL σε Site με πολλές Κατηγορίες

Τα site με πολλές κατηγορίες έχουν διαφορετικές ανάγκες στα URL και στο SEO από τις μικρές Ιστοσελίδες. Η καλύτερη δομή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης τέτοιου website βασίζεται στην σωστή χρήση των γενικών Κατηγοριών και των Υπο-Κατηγοριών τους. Η σωστή δημιουργία Κατηγοριών είναι πάρα πολύ σημαντική για το SEO.

💡
SEO TIP 1: Μην περιλαμβάνεις 2 φορές την ίδια λέξη στο URL της Κατηγορίας και της Υπο-Κατηγορίας.

Ένα παράδειγμα SEO-friendly URL είναι το παρακάτω:

https://www.example.com/category/page
💡
SEO TIP 2: Να χρησιμοποιείς maximum 2 Κατηγορίες στο URL.

Εφαρμόζοντας το tip 2 όπως στο παράδειγμα παρακάτω, ο χρήστης σου δεν χρειάζεται να πλοηγηθεί σε πολλές υποκατηγορίες και να μπερδευτεί.

https://www.example.com/category1/category2/page

Τα Δυναμικά URL βλάπτουν το SEO;

Ναί, τα δυναμικά URL βλάπτουν το SEO γιατί δημιουργούν πολλές φορές duplicate content και δεν εμφανίζονται όμορφα στην google. Ένα τέτοιο αρνητικό παράδειγμα δυναμικού URL είναι όταν υπάρχει το utm tracking (μπορεί να παίζει τον ρόλο του αλλά από την σκοπιά του SEO κάνει κακό).

Τι είναι το Προσωποποιημένο URL;

Το προσωποποιημένο URL είναι ένα URL σε site όπως το Facebook, Instagram, AirBnB αλλά και οπουδήποτε αλλού φτιάχνεις profile. Τα URL αυτά εμφανίζονται στην Google και βοηθάνε ως Brand Mentions signals τον Ιστότοπό σου.

Αν το Brand name της επιχείρησής σου το έχει προλάβει κάποιος άλλος π.χ. στο Facebook, LinkedIn τότε μπορείς να το διεκδικίσεις νομικά το URL στέλνοντάς τον επίσημο αριθμό Κατοχύρωσης Εμπορικού Σήματος από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και τη χώρα που έχει γίνει η κατοχύρωση.

Να χρησιμοποιήσω Ελληνικά στο URL;

Όχι, είναι η σύντομη απάντηση να μην χρησιμοποιήσεις Ελληνικά στο URL. Μπορεί η Google να διαβάζει κανονικά το URL είτε βάλεις Ελληνικά, είτε Λατινικούς χαρακτήρες, αλλά μειώνεις το CTR και την ευκολία του Χρήστη. Επίσης ένα link στα Ελληνικά είναι δύσκολο να γίνει share γιατί με το encoding εμφανίζονται αλαμπουρνέζικα.

Κάποιοι χρησιμοποιούν επίτηδες Ελληνικά στο URL και όχι Greeklish για να μην μπορεί να αντιγραφεί εύκολα το sitemap. Αλλά θα σου πω ένα μυστικό, γιατί προφανώς και αυτό είναι άτοπο για κάποιον με γνώσεις πληροφορικής.

Μπορείς να περάσεις το sitemap σε ένα αρχείο word και να το κάνεις decode στις "πραγματικές" διευθύνσεις. Απλά δυσκολεύεις τους αναγνώστες σου στον διαμοιρασμό.

Η Cosmolink είναι εξειδικευμένη εταιρεία πληροφορικής με 100+ έργα πληροφορικής σε 6 χώρες και ένα άκρως τεχνικά εκπαιδευμένο προσωπικό.
Η ομάδα μας έχει δημιουργήσει χιλιάδες URL's με τις παραπάνω τεχνικές.

Αγαπάμε το SEO και τις νέες Τεχνολογίες και μπορούμε να σε βοηθήσουμε με αρκετούς άσσους στο μανίκι μας, που πρώτα έχουμε εφαρμόσει σε εμάς.


Rank 1# Keyword per time to Rank them All

Βγές στις πρώτες 3 θέσεις της Google.

Στείλε e-mail
Rank 1# Keyword per time to Rank them All

Great! Έκανες Εγγραφή με Επιτυχία.

Καλωσήρθες πίσω! You've successfully signed in.

You've successfully subscribed to Cosmolink • SEO Digital Agency.

Επιτυχία! Δες το email σου με το link για την Είσοδο.

Success! Your billing info has been updated.

Your billing was not updated.