New

ΕΣΠΑ Ιστοσελίδες 2021-2027

Δείτε όλα τα Ενεργά ΕΣΠΑ για Κατασκευή Ιστοσελίδων, E-shop και Marketing.

Τι είναι το CTA (Call to Action);

Τι είναι το CTA (Call to Action);
Τι είναι το CTA (Call to Action);

Το call-to-action (CTA) ή αλλιώς «προτροπή για ενέργεια» είναι το λεκτικό ενός κουμπιού ή link που είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να σε ελκύει να το πατήσεις. Τοποθετείται σε Ιστοσελίδες, blog, newsletter, διαφημίσεις και post στα social media με στόχο να καθοδηγήσει τον πελάτη σε μια ενέργεια, συνήθως την αγορά ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.

10 αποτελεσματικά παραδείγματα CTA:

  • Αγόρασε τώρα
  • Κλείσε Ραντεβού
  • Δωρεάν Δοκιμή
  • Κατέβασε το eBook
  • Sign-up
  • Subscribe
  • Join us
  • Κάνε share
  • Προσθήκη στο καλάθι
  • Download

Το τέλειο CTA για τον κάθε έναν είναι διαφορετικό, υπάρχουν μικρές στρατηγικές κινήσεις που αυξάνουν τα leads και τις πωλήσεις σου. Ένα καλό CTA είναι αυτό που έχει δοκιμαστεί σε πολλά Α/Β tests, σχεδιάστηκε με τα τελευταία UI/UX trends και βλέπεις ότι έχει την καλύτερη απόδοση.

Βέβαια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιες δοκιμασμένες πρακτικές ώστε να δεις αν αποδίδουν στο δικό σου CTA και αν αυξάνουν το conversion rate σου.

11 tips για να φτιάξεις το τέλειο CTA

Διάβασε τα παρακάτω 11 tips που χρησιμοποιούμε στην Cosmolink για να φτιάξουμε το τέλειο CTA.

  • Αναγνώρισε τις ανάγκες του κοινού σου
  • Γράψε Μικρό κείμενο προτροπής με ρήματα που να δηλώνουν δράση. Για παράδειγμα, «παράγγειλε τώρα», «παίξε», «κάνε εγγραφή».
  • Δημιούργησε αίσθημα επείγουσας ανάγκης. Π.χ. «Ξεκίνα σήμερα», «Ανακάλυψε τώρα».
  • Χρησιμοποίησε Έντονα Χρώματα. π.χ. κόκκινο, πράσινο ή μαύρο αλλά και οποιοδήποτε άλλο χρώμα κάνει αντίθεση και τραβάει τα βλέμματα.
  • Τοποθέτησέ το στο σωστό σημείο, συνήθως above the fold, στο κατάλληλο μέγεθος.
  • Φρόντισε να είναι ξεκάθαρο τι θα κερδίσει ο επισκέπτης σου.
  • Απέφυγε να πιέσεις τον πελάτη σου προσφέροντας κάτι με χαμηλό κίνδυνο.
  • Σχεδίασε το CTA ώστε να τραβάει την προσοχή
  • Χρησιμοποίησε την ψυχολογία ώστε το μάτι του χρήστη να οδηγεί στο CTA
  • Μαζί με το CTA, πρόσφερε και κάτι αξίας. Π.χ μια έκπτωση, δωρεάν περίοδο χρήσης ή κάποια προσφορά.
  • Αν μπορείς δώσε στον χρήστη σου επιλογές με διαφορετικά CTA.

Τι τύποι CTA υπάρχουν;

Υπάρχουν διάφοροι τύποι CTA και σε όλους ο καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας είναι το copywriting. Παρακάτω γράφουμε 11 μορφές που μπορεί να έχει το call-to-action.

  • Κουμπί π.χ. «Μάθε περισσότερα»
  • Σύνδεσμος (link)
  • Διαφημιστικό μήνυμα
  • Εγγραφή σε Newsletter
  • Εικόνα ή Βίντεο
  • Popup ή Banner
  • Ενέργειες σε Social Media π.χ «like»
  • Φόρμα εγγραφής
  • Push notifications
  • QR codes

Που χρησιμοποιούνται τα CTA;

Ένα CTA μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια landing page, ένα website, στο email marketing, content marketing και στο direct marketing. Ο σκοπός χρήσης ενός CTA είναι να γίνει μία ενέργεια από τον χρήστη.

Η ενέργεια ενός CTA μπορεί να είναι μία από τις παρακάτω:

  • Για Lead generation (απόκτηση εν δυνάμει πελατών)
  • Για να μοιράσεις το περιεχόμενό σου στα social media
  • Για να κλείσεις μια συμφωνία
  • Για να «γαλουχήσεις» τους πελάτες σου
  • Για να πουλήσεις τα προϊόντα ή υπηρεσίες σου
  • Για να προωθήσεις ένα event
  • Για να αυξήσεις τις εγγραφές σου στο email newsletter

Συχνές Ερωτήσεις για τα CTA

Διάβασε παρακάτω μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις για τα Call-to-Action.

Πόσα CTA να χρησιμοποιήσω σε μια Landing Page;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όσα CTA θες σε μια landing page αρκεί όλα να έχουν τον ίδιο στόχο μετρατροπών και πώλησης.

Ποιοί παράγοντες παίζουν ρόλο στην απόδοση ενός CTA;

Για να είναι ένα CTA αποδοτικό και να έχει μεγαλύτερο conversion παίζουν αρκετοί παράγοντες ρόλο. Οι κυριότεροι είναι οι παρακάτω.

  • Χρώμα
  • Γραμματοσειρά
  • Κίνηση & Animations
  • Φιλικό προς τα Κινητά (Responsive)

Ποιό χρώμα στο CTA έχει το μεγαλύτερο conversion;

Το χρώμα στο κουμπί CTA με το μεγαλύτερο conversion rate είναι το κόκκινο. Πρόσεξε βέβαια ότι δεν υπάρχει δεδομένη απάντηση μιας και η τέλεια απάντηση εξαρτάται από δοκιμές που πρέπει να κάνεις στο Brand και στο κοινό σου.

Οι συχνότερες επιλογές χρώματος με βάση το conversion είναι οι παρακάτω.

  • Κόκκινο
  • Μπλε
  • Κίτρινο
  • Πράσινο
  • Πορτοκαλί
  • Ρόζ
  • Μαύρο

Ποιό σχήμα σε κουμπιά CTA έχει μεγαλύτερο conversion;

Το οβάλ σχήμα στα κουμπιά CTA χωρίς γωνίες, με κυκλικές άκρες έχει το μεγαλύτερο μεγαλύτερο αριθμό μετατροπών (conversions).

Και η απάντηση εδώ εξαρτάται από το Brand σου, τις δοκιμές που έχεις κάνει και τους στόχους σου.

Πως χρησιμοποιώ τα CTA στα Social Media;

Για να χρησιμοποιήσεις τα CTA στα social media βέλτιστα πρέπει να εφαρμόσεις έναν συνδυασμό πληροφορίας, λύσης ενός προβλήματος και λέξεις προτροπής. Αλλά μην περιορίζεσαι, γίνε δημιουργικός και θα ξεχωρίσεις.

Facebook Ad CTA: παράδειγμα ClickUp

Ένα τέτοιο επιτυχημένο παράδειγμα ad CTA στο Facebook είναι το παράδειγμα της ClickUp. Τι το έκανε τόσο πετυχημένο;

  • Το ίδιο copywriting στο κείμενο και το ίδιο στην πρώτη πρόταση του ad
  • Συμπληρωματικό CTA που να εξηγεί και να δίνει μια έξτρα ώθηση
  • Το «learn more» το οποίο σε προτρέπει αλλά δεν σε πιέζει να δράσεις
Επιτυχημένο παράδειγμα διαφήμισης από την Clickup και σωστής χρήσης Facebook ad CTA.
Επιτυχημένο παράδειγμα διαφήμισης από την Clickup και σωστής χρήσης Facebook ad CTA.

LinkedIn Ad CTA: παράδειγμα Google

Ακόμα ένα παράδειγμα LinkedIn ad CTA είναι το παράδειγμα της Google.

  • Χαρακτηρίζεται από απλότητα, όπως και η μηχανή αναζήτησης
  • Δεν χρησιμοποιεί καθόλου κουμπί (γι' αυτό την βάλαμε κιόλας)
Επιτυχημένο παράδειγμα LinkedIn ad CTA από την Google χωρίς button.
Επιτυχημένο παράδειγμα LinkedIn ad CTA από την Google χωρίς button.

Πως χρησιμοποιώ τα CTA στα e-mail;

Τα CTA χτησιμοποιούνται στα e-mail όπως και σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες χρησιμοποιώντας τα tips που γράψαμε. Για τα μηνύματα όμως σου έχουμε ακόμα τρία μυστικά για να αυξήσεις το click-through-rate (CTR) σου.

  • Φρόντισε το κείμενο να είναι ενδιαφέρον και να λέει μια Ιστορία
  • Δώσε κάτι πρώτα, γιατί "Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος"
  • Τοποθέτησε το κουμπί προτροπής στο Κέντρο

Rank 1# Keyword per time to Rank them All

Βγές στις πρώτες 3 θέσεις της Google.

Στείλε e-mail
Rank 1# Keyword per time to Rank them All

Great! Έκανες Εγγραφή με Επιτυχία.

Καλωσήρθες πίσω! You've successfully signed in.

You've successfully subscribed to Cosmolink • SEO Digital Agency.

Επιτυχία! Δες το email σου με το link για την Είσοδο.

Success! Your billing info has been updated.

Your billing was not updated.