To Conversion Rate Optimization (CRO) ή αλλιώς Βελτιστοποίηση Ρυθμού Μετατροπής είναι η Αύξηση του Conversion Rate! Για να πετύχεις την Αύξηση αυτή κάνεις αλλαγές στην Ιστοσελίδα σου π.χ στα Κείμενα, το Design, τα Χρώματα και μετράς με Εργαλεία A/B testing και Heatmaps την Απόδοση της Αλλαγής που έκανες.
Πάμε όμως να καταλάβουμε τι είναι το Conversion και το Conversion Rate ώστε να μπορέσουμε να το Αυξήσουμε.
Τι είναι το Conversion;
Το Conversion (Μετατροπή) είναι η Ενέργεια που θες να κάνει ο Επισκέπτης της Ιστοσελίδας / E-shop σου. Και όταν λέμε Ενέργεια εννοούμε οτιδήποτε μετατρέπει τον απλό Θεατή του site σου σε ενεργό Χρήστη (newsletter) ή ακόμα καλύτερα σε Πελάτη σου.
Παράδειγμα: Για ένα Site το Conversion μπορεί να είναι η Εγγραφή στο Newsletter ή η αποστολή Μηνύματος μέσω Φόρμας. Για ένα E-shop είναι η Αγορά του Προϊόντος.
Τι είναι το Conversion Rate;
Το Conversion Rate (Ρυθμός Μετατροπής) είναι το νούμερο των conversion διαιρεμένο με τον συνολικό αριθμό επισκεπτών στον Ιστότοπό σου.
Πώς μετράμε το Conversion Rate;
Μετράμε το Conversion Rate σε Ποσοστό. Για να το βρεις πρέπει να διαιρέσεις τον Αριθμό των Επισκεπτών του Site σου (Συνολικό Traffic) με τον Αριθμό των Conversions και να πολλαπλασιάσεις το νούμερο που θα βγει με το 100.
Παράδειγμα: Μπήκαν στο e-shop σας 100 Άτομα και από αυτά αγόρασαν τα 5, τότε το Conversion Rate σου είναι 5%.
Conversion Rate Calculator
Πώς κάνουμε Conversion Rate Optimization (CRO);
Για να κάνουμε Conversion Rate Optimization (CRO εν συντομία) χρησιμοποιούμε εργαλεία A/B testing, Heatmaps και τα Analytics της Google. Με τα δεδομένα που μαζεύουμε βελτιστοποιούμε την Landing Page μας ή το E-shop μας. Μερικά από αυτά που βελτιστοποιούμε είναι τα παρακάτω.
Branding και Συνέπεια
Το να κρατάς ένα συνεπές Branding παντού αυξάνει το CRO και αυτό γίνεται γιατί ο Πελάτης σου ξέρει τι να περιμένει από εσένα. Βελτιστοποίησε τα ads σου με βάση το Brand σου καθώς και όλα τα CTA που χρησιμοποιείς.
Βελτιστοποίηση Design UX και UI
Αλλαγές στο UX (user experience) Design παίζουν τεράστιο Ρόλο στο conversion.
Να έχεις στο Μυαλό σου ότι το Καλό UX design Πρέπει να είναι:
- Χρήσιμο
- Εύχρηστο
- Προσβάσιμο
- Αξιόπιστο
- Λειτουργικό
- Ποθητό
- Πολύτιμο
Όπως και αλλαγές στο UI (user interface) Design αυξάνουν το Conversion Rate.
Πολύ μικρές αλλαγές στο Περιεχόμενο, τους Τίτλους και τα Χρώματα μπορούν να κάνουν την Διαφορά.
Σχέση του CRO με την Βελτιστοποίηση SEO
Το SEO αυξάνει το Traffic σε ένα Site, το CRO μετατρέπει περισσότερους Επισκέπτες σε πελάτες, είναι Αλυσίδες.
Γι' αυτό και εμείς στην Cosmolink εξειδικευόμαστε στο ROI-focused SEO.
Τον τρόπο η επένδυσή σου να έχει υψηλή απόδοση.
Για να πετύχουμε τις υψηλές Αποδόσεις συνδυάζουμε την Βελτιστοποίηση του Conversion με το SEO, ο συνδυασμός τους είναι Φωτιά🔥.
Δημιουργία Ισχυρού Sales Funnel
Η δημιουργία sales Funnel βοηθάει ακόμα περισσότερο το Conversion Rate Optimization γιατί βάζει τον Πελάτη σε μία λογική ακολουθία.
Το να ξέρεις να στοχεύεις σωστά μέσα σε μια Landing Page τα Στάδια του Ταξιδιού του Πελάτη σου για να αγοράσει θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις πολύ γρήγορα από τον Ανταγωνισμό και θα αυξήσει τις Πωλήσεις σου σημαντικά.
Awareness > Interest > Evaluation > Decision > Sale > Resale
5 οφέλη του Conversion Rate Optimization
Γράφω τα κυριότερα οφέλη του Conversion Rate Optimization γιατί είναι πολύ περισσότερα. Για να καταλάβεις το πόσο σημαντικό είναι το CRO σκέψου τις μελέτες στην ψυχολογία μας που κάνουν τα Social Media.
Αυξάνει τις Πωλήσεις
Έμπαιναν 100 επισκέπτες στο E-shop σου και Αγόραζαν οι 4. Με το CRO, πάλι 100 επισκέπτες θα μπαίνουν αλλά θα αγοράζουν οι 6 ή οι 10.
Μειώνει το Bounce Rate
Το bounce Rate είναι ο ρυθμός που μπαίνουν οι Χρήστες στην Ιστοσελίδα σου και μετά φεύγουν (bounce). Σε ένα απλό παραδείγμα με Χρόνο για να το Καταλάβεις απλά (το Bounce Rate δεν μετράει Χρόνο, βέβαια).
Μπαίνουν πάλι αυτοί οι 100 επισκέπτες και σε 10' δευτερόλεπτα φεύγουν. Το Conversion Rate Optimization τους κρατάει ακόμα 20' δευτερόλεπτα μέσα στο Site σου και έτσι μειώνει το Bounce Rate.
Μετράει τα Πάντα
Με το CRO δεν χρειάζεται να μαντεύεις, μετράει τα Πάντα. Χρησιμοποιείς εργαλεία Α/Β testing και heatmaps για να δεις τι δεν δουλεύει σωστά και να το βελτιστοποιήσεις.
Ακόμα υπάρχουν New Tech εργαλεία που εξειδικεύονται στο CRO. Η Cosmolink αναλαμβάνει το implementation τέτοιων εργαλείων σε Μεγάλους Οργανισμούς και Επιχειρήσεις, επικοινωνήστε μαζί μας.
Μεγαλύτερο Margin
Ακόμα με την Βελτιστοποίηση του Conversion Rate αυξάνεις το margin της επιχείρησής σου χωρίς να μπαίνεις στην διαδικασία να κοντραριστείς στην τιμή μέσα σε Marketplaces όπως το Skroutz.
Στοχευμένα Ads
Τέλος το σημαντικότερο όφελος του CRO είναι τα Στοχευμένα Ads μέσα από Α/Β testing. Το conversion rate optimization σου δίνει τη δυνατότητα εύκολα και γρήγορα να πετάξεις αυτά που δεν δουλεύουν και να κάνεις τα ads σου να εκτοξευτούν.
Πρακτικά Παραδείγματα CRO
Οι αλλαγές στο Conversion Rate Optimization είναι πάρα πολλές, μερικές από τις σημαντικότερες είναι οι παρακάτω.
Βελτιστοποίηση Αρχικής Σελίδας
Η Αρχική Σελίδα πρέπει να είναι Απλή και να Περιέχει Αυτά που Ψάχνουν οι Πελάτες σας Εύκολα και Κατανοητά.
Για να σε Βοηθήσουμε απάντησε τις 3 σημαντικότερες Ερωτήσεις.
- Τι Προσφέρεις;
- Γιατί να Επιλέξω εσένα;
- Ποια είναι τα επόμενα Βήματα;
Optimization σε Προϊόντα E-shop
Τα Προϊόντα e-shop πρέπει να παρέχουν Κατευθείαν στον επισκέπτη Εικόνες Υψηλής Ανάλυσης, την Τιμή και Αξιολογήσεις.
Επίσης όλες τις πληροφορίες που θα ρωτούσε ο πελάτης σας. Δηλαδή, πόσο είναι τα μεταφορικά, αν υπάρχει απόθεμα στο stock καθώς και συχνές ερωτήσεις.
CRO με Α.Ι. σε E-shop
Ακόμα πιο αναπτυγμένη μορφή βελτιστοποίησης είναι η προσωποποιημένη πώληση στα e-shop με την βοήθεια των A.I..
Η Cosmolink χρησιμοποιεί Α.Ι. σε μεγάλους πελάτες για να βελτιστοποιήσει το Conversion Rate και τα αποτελέσματα είναι 60% άνοδο στις Πωλήσεις e-shop στην Ολλανδία μέσα σε 13 μέρες.