New

ΕΣΠΑ Ιστοσελίδες 2021-2027

Δείτε όλα τα Ενεργά ΕΣΠΑ για Κατασκευή Ιστοσελίδων, E-shop και Marketing.

Απόλυτος Οδηγός: Τι είναι το Google my Business 2024

Απόλυτος Οδηγός: Τι είναι το Google my Business 2024
Απόλυτος Οδηγός: Τι είναι το Google my Business 2024

Το Google my Business (GMB) είναι το προφίλ της επιχείρησής σου στον online κατάλογο της Google και το Google maps. Είναι 100% δωρεάν υπηρεσία προβολής της εταιρείας σου. Στόχο έχει οι πελάτες σου να βρίσκουν εύκολα το Τηλέφωνο, τη Διεύθυνση, το Ωράριο Λειτουργίας, Φωτογραφίες, Ανακοινώσεις, Αξιολογήσεις και τις Υπηρεσίες που παρέχεις.

To Google Business Profile είναι το Νο1 συστατικό για επιτυχημένο Local SEO για τους παρακάτω λόγους:

  • Παρέχει όλες τις βασικές πληροφορίες για την εταιρεία σου
  • Βελτιώνει την προβολή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης
  • Ενισχύει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία προς τους πελάτες σου
  • Δίνει οδηγίες GPS για την επιχείρησή σου
  • Βοηθάει τον χρήστη να σε καλέσει στο τηλέφωνο άμεσα
  • Προσφέρει στατιστικά δεδομένα και αναλύσεις για το κοινό σου
  • Μπορούν οι πελάτες και η επιχείρησή σου να διαδράσουν άμεσα
👩‍⚕️
Οι Ιατρικές Υπηρεσίες και τα επαγγέλματα Υγείας (Ιατρικό SEO) έχουν το Yψηλότερο Ποσοστό Επισκεψιμότητας στο Google my Business.

Πάμε να δούμε πώς φτιάχνουμε Τέλεια την καταχώρησή σου στο Google maps και τι παραπάνω μπορεί να κάνει μια εταιρεία SEO ή ένας Local SEO Consultant από εσένα.

💡
Μόνο με το Google my Business Optimization μπορείς να δεις μέχρι και 140% Άμεση άνοδο στις επισκέψεις της επιχείρησής σου.

Πως δημιουργώ Google Business Profile;

Για να δημιουργήσεις Google my Business Profile το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα Gmail. Στις τελείες με όλες τις εφαρμογές του Gmail βρες το εικονίδιο που λέει Business Profile Manager και άνοιξε Λογαριασμό google maps.

Είσοδος για το Google my Business Profile στο Google maps
Είσοδος για το Google my Business Profile στο Google maps

Πάτα στο παρακάτω link για να μην ψάχνεις που είναι η είσοδος για το Google my Business και πάμε να δούμε μαζί τα Βήματα για να το "στήσεις" τέλεια.

Google my Business

  1. Ξεκίνα την Εγγραφή και Βάλε το Όνομα της Επιχείρησής σου. Διάλεξε την σωστή Κατηγορία και τα extra τα προσθέτεις μετά.
  2. Βάλε την Διεύθυνση της επιχείρησής σου. Διάλεξε ένα φυσικό σημείο υπαρκτό και κατά προτίμηση κοντά σου. (Μπορεί να παρέχεις Υπηρεσίες και η Google να σου δίνει τη δυνατότητα να Μην βάλεις διεύθυνση, αλλά Μην το κάνεις.)
  3. Στο επόμενο βήμα συμπληρώνεις το Τηλέφωνο και την Ιστοσελίδα σου.
  4. Φτάσαμε και στην επαλήθευση. Η Google θα σου στείλει Γράμμα (ναί, κανονικό γράμμα με χαρτί) το οποίο θα αναγράφει ένα κωδικό. Ο χρόνος για να σου έρθει το γράμμα ώστε να κάνεις verify το Google Profile σου είναι περίπου 2 εβδομάδες. Πλέον, το business verify γίνεται και με βίντεο.
  5. Tέλος συμπλήρωσε όλα τα υπόλοιπα Πεδία, όπως Υπηρεσίες (Επέλεξε τις πιο γνωστές που βγαίνουν και μετά πρόσθεσε και τις δικές σου), Ωράριο, να Δέχεσαι Μηνύματα και πρόσθεσε Φωτογραφίες και Βίντεο.

Πως προσθέτω Διαχειριστή στο Google my Business Profile;

Για να προσθέσεις διαχειριστή στο google my business profile πήγαινε στο Menu → "Ρυθμίσεις Επιχειρηματικού προφίλ" → "Άτομα και πρόσβαση". Πρόσθεσε το e-mail του ατόμου που επιθυμείς να γίνει υπεύθυνος και πάτα
"Πρόσκληση".

Διαστάσεις Φωτογραφιών GMB

Το να ξέρεις τις διαστάσεις των Φωτογραφιών θα δώσει στο Προφίλ σου στην Google μία συνεπή εμφάνιση που θα ταιριάζει με το Brand σου. Επίσης θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις περισσότερα impressions αλλά και clicks.

💡
SEO TIP: Για το profile σου στο Google maps διάλεξε φωτογραφίες που να τραβάνε το μάτι, με ωραία χρώματα.

Ιδανικό Μέγεθος: 250 x 250 pixels.
Ελάχιστο: 120 x 120 pixels
Μέγιστο: 5200 x 5200 pixels

Διαστάσεις Cover Photo

Ιδανικό Μέγεθος: 1080 x 608 pixels.
Ελάχιστο: 480 x 270 pixels
Μέγιστο: 2120 x 1192 pixels

Διαστάσεις Φωτογραφιών Post

Ιδανικό Μέγεθος: 540 x 405 pixels, με αναλογία εικόνας 4:3

Διαστάσεις Video

Ελάχιστη Διάρκεια: 30s
Ελάχιστη Ανάλυση: 720p
Μέγιστο Μέγεθος Αρχείου: 75 ΜΒ

Παράγοντες Κατάταξης (SEO) στο GMB

Οι παράγοντες κατάταξης στο Google my Business δεν είναι μυστικό αρκεί να τους εφαρμόσεις σωστά. Επίσης είναι αξιοσημείωτο, ότι το SEO για να βγεις πρώτος στους Χάρτες της Google είναι ανεξάρτητο από το SEO στο Google search. Αυτό σου δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

Συνοπτικά για να έχεις την μέγιστη απόδοση στο GMB πρέπει να έχεις:

  • Συνέπεια σε όλες τις πληροφορίες σε διαφορετικές πλατφόρμες.
  • Συμπλήρωση και ενημέρωση όλων των πεδίων τακτικά.
  • Προσθήκη ποιοτικών φωτογραφιών και βίντεο.
  • Μοναδικό περιεχόμενο σε κάθε σου Υπο-Κατάστημα.
  • Διαχείριση και απάντηση σε όλες τις αξιολογήσεις, είτε θετικές είτε αρνητικές.
  • Ενσωμάτωση του χάρτη GBP στον ιστότοπο της επιχείρησης.
46% Όλων των Αναζητήσεων στη Google έχουν "Τοπικό Χαρακτήρα"
46% Όλων των Αναζητήσεων στη Google έχουν "Τοπικό Χαρακτήρα"

Συνέπεια 101%

Η 101% συνέπεια μεταξύ Google Maps, Apple Maps και local citations θα βοηθήσει το GMB προφίλ σου σημαντικά. Πρόσεξε, η επιχείρησή σου να έχεις παντού το ίδιο Όνομα, το ίδιο Τηλέφωνο και την ίδια Διεύθυνση.

Συμπλήρωσε Όλα τα Πεδία

Όταν δημιουργείς το Προφίλ κοίταξε να έχεις συμπληρώσει όλα τα πεδία και ανα κάποια διαστήματα να τα κρατάς ενημερωμένα (τουλάχιστον 1 φορά το εξάμηνο).

Πρόσθεσε Φωτογραφίες και Video

Δεν εννοώ να βάλεις μια-δυο φωτογραφίες και 1 video. Προσπάθησε να προσθέτεις νέο υλικό ανά τακτά διαστήματα τουλάχιστον 1 φορά το μήνα.

Μοναδικό Περιεχόμενο σε Κάθε Υποκατάστημα

Αν έχεις πολλαπλές καταχωρήσεις στο Google my Business για υποκαταστήματα κοίτα να έχουν όλες μοναδικό περιεχόμενο και περιγραφή.

Να Απαντάς σε όλες τις Αξιολογήσεις

Για τις αρνητικές αξιολογήσεις είναι προφανές ότι πρέπει να απαντάς για να μπορούν αυτοί που βλέπουν το προφίλ σου να έχουν πλήρη εικόνα. Ε λοιπόν, απάντα και στις θετικές, βοηθάει.

Ενσωμάτωσε τον Χάρτη στο Site σου

Στο προφίλ σου στo Google maps υπάρχει ένα κουμπί που γράφει Share.
Πάτα το και ενσωμάτωσε τον Χάρτη του μαγαζιού σου στο Site σου.

Δες τον χάρτη της Cosmolink στο τέλος του άρθρου.

Ενσωμάτωσε το προφιλ σου στον Χάρτη της Google στο Site σου με το Share
Ενσωμάτωσε το προφιλ σου στον Χάρτη της Google στο Site σου με το Share

Πως το GMB βοηθάει το Marketing plan;

Το google my business βοηθάει το marketing plan σου διασφαλίζοντας ότι ο πελάτης σου θα λύσει τις κύριες απορίες του σε πολύ μεγάλο βαθμό είτε είσαι υπηρεσία, μεγάλο εμπορικό κέντρο ή τοπικό κατάστημα.

  • Αυξάνεται η τοπική ορατότητά της εταιρείας σου (Local SEO)
  • Μπορείς να στοχεύσεις το κοινό που θες
  • Ενσωματώνεται με άλλες πλατφόρμες και εργαλεία όπως το Google Ads

Google my Business για Ξενοδοχεία

Το google my business για ξενοδοχεία και βίλλες, έχει ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα σε μια στρατηγική marketing.

  • Εμφανίζει τις τιμές σου σε πολλαπλά κανάλια
  • Μπορείς να παρουσιάσεις Χαρακτηριστικά του καταλύματός σου
  • Απάντησε όλες τις πιθανές ερωτήσεις των πελατών σου
  • Αλλά και να ενημερώνεις για αλλαγές όπως π.χ. με τον COVID-19

Google Maps Αξιολογήσεις

Οι αξιολογήσεις είναι ο Νο1 παράγοντας κατάταξης στο Google Maps και το Νο1 κριτήριο που κοιτάνε πιθανοί πελάτες σου για να σε επιλέξουν.

Πώς να Αυξήσω τις Google Αξιολογήσεις;

Ο καλύτερος τρόπος να αυξήσεις τις Αξιολογήσεις σου στην Google είναι προφανώς παρέχοντας τις καλύτερες υπηρεσίες και ζητώντας το με ευγενικό τρόπο. Η άριστη εξυπηρέτηση πελατών θα σου φέρει πολλές κριτικές 5 αστέρων.

Ένας ακόμα τρόπος που εφαρμόζουν πελάτες μας με τεράστια επιτυχία είναι οι Κάρτες. Ναί, καλά διάβασες.

Φτιάξτε μια χάρτινη κάρτα που θα δίνεις στους πελάτες σου γράφοντάς τους ένα μικρό ευχαριστώ. Πελάτες μας στην Cosmolink με ξενοδοχεία που εφάρμοσαν την τακτική μας είδαν τις αξιολογήσεις τους 2x φορές περισσότερες από το να το ζητήσουν απλά.

Πώς Διαγράφω Αρνητικές Αξιολογήσεις στη Google;

Για να διαγράψεις μία Αρνητική Αξιολόγηση στη Google πήγαινε στις αξιολογήσεις, βρες την Αρνητική Κριτική και στα δεξιά πάτα τις 3 τελείες (δες την εικόνα). Μετά πάτα "Flag as inappropriate". H Google θα αξιολογήσει το αίτημά σου και μπορεί και να την βγάλει αν δεν συμβαδίζει με τους Κανόνες της.

Αν ψάχνεις άλλο τρόπο, Δεν Υπάρχει.

Αν Δεν μπορέσεις να καταργήσεις την αρνητική κριτική Απάντησε.
Πάντα με όμορφο τρόπο.

Αν δεν έφταιγες, όσοι διαβάσουν την κριτική και την απάντησή σου θα το καταλάβουν.

Μετά προσπάθησε να αυξήσεις τις Θετικές Κριτικές, ώστε να εξισορροπηθεί η αρνητική βαθμολογία.

Αξιολόγηση στην Cosmolink από την επιχείρηση Santoriniwinetrails
Αξιολόγηση στην Cosmolink από την επιχείρηση Santoriniwinetrails

Ψεύτικες Κριτικές στην Google πως τις Αντιμετωπίζω;

Αν αντιμετωπίζεις πρόβλημα με ψεύτικες κριτικές προσπάθησε να τις Διαγράψεις όπως ακριβώς και με τις Αρνητικές. Στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι αρκετά δύσκολο γιατί εσύ ξέρεις ότι είναι ψεύτικες αλλά η Google όχι.

Οπότε και εδώ η μόνη λύση είναι να προσθέσεις πολλές Θετικές όπως και στην προηγούμενη περίπτωση.

Να αγοράσω κριτικές για το Google Profile μου;

Όχι, καλό θα ήταν να μην αγοράσεις κριτικές για το προφίλ σου στην Google. Οι εταιρείες που πουλάνε τέτοιες υπηρεσίες χρησιμοποιούν spam προφίλ, τα οποία κατά συνέπεια καταχωρούν την επιχείρησή σου σαν spam στα μάτια της Google.

Τελικά αντί να πετύχεις κάτι καλό θα σου γυρίσει σε κακό, οπότε πρόσεξε.

Γιατί να επιλέξω SEO Expert για το GMB;

Την ερώτηση αυτή μου την κάνουν πάρα πολλά άτομα και μάλιστα με ύφος.
Δεν χρειάζομαι SEO Expert για να φτιάξω ένα Google my Business.
Σιγά το δύσκολο!

Αφού διάβασες τα παραπάνω θα σου πω 3 μυστικά που κάνει κάποιος που εξειδικεύεται στο Local SEO, αν μπορείς να τα κάνεις, τότε ναί, σιγά το δύσκολο!

Βρίσκει το κενό στην Αγορά

Το να βρεις σε ποιά θέση βρίσκεται η επιχείρησή σου στο Google maps και κατ' επέκταση να βρεις το κενό στην Αγορά δεν γίνεται από το κεφάλι μας! Υπάρχουν εργαλεία επί πληρωμή που το ελέγχουν και χρησιμοποιούνται από τους SEO experts.

SEO στις Φωτογραφίες και τα Video

Η βελτιστοποίηση των Φωτογραφιών και των Video για τις μηχανές αναζήτησης είναι κρίσιμος παράγοντας για να έχεις τη μέγιστη προβολή της επιχείρησής σου.

Το SEO στις Φωτογραφίες και τα βίντεο είναι ξεχωριστό από το Google Maps και μετράει προσθετικά στο Traffic της επιχείρησής σου.

Επιλέγει τις κατάλληλες Λέξεις Κλειδιά

Αφού βρει το κενό διαλέγει τις λέξεις κλειδιά που θα έχουν το περισσότερο θετικό impact στην επιχείρησή σου για να κερδίσεις το 3-pack.

Αφού βγεις στο 3-pack, με τον καιρό, αυξάνει τις αξιολογήσεις και αξιολογεί ξανά τις λέξεις κλειδιά σε πιο δύσκολες κάθε φορά για να βγεις στην κορυφή.

Στην Cosmolink το έχουμε πετύχει για εμάς αλλά και για πολλούς πελάτες μας.

Στατιστικά για το Google my Business

Παρακάτω θα διαβάσεις τα σημαντικότερα στατιστικά για το google my business και γιατί πρέπει να το πάρεις σοβαρά.

Αν θες εξειδικευμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα στείλε μας το αίτημά σου.

  • Το 86% των καταναλωτών χρησιμοποιούν τους Χάρτες της Google για να βρουν μια επιχείρηση κοντά τους
  • Το 76% των ανθρώπων που αναζητούν κάτι κοντά τους μέσω κινητού τηλεφώνου, επισκέπτονται μια σχετική επιχείρηση εντός μιας ημέρας, και το 28% αυτών των αναζητήσεων οδηγεί σε αγορά
Επίσημη πηγή της Google για τις τοπικές αναζητήσεις και την επίδρασή τους στην καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών smartphone.
Επίσημη πηγή της Google για τις τοπικές αναζητήσεις και την επίδρασή τους στην καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών smartphone.
  • Το 82% των καταναλωτών διαβάζουν τις αξιολογήσεις της επιχείρησής σου
  • Ένα ολοκληρωμένο GBP προφίλ παίρνει έως και 7x φορές περισσότερα κλίκ

Συχνές ερωτήσεις για το GMB

Πως διαγράφω την επιχείρησή μου στη Google;

Για να διαγράψεις την επιχείρησή σου στη Google υπάρχουν 2 τρόποι.

α) Πήγαινε στο προφίλ σου στη Google → Επέλεξε την καρτέλα "Ωράριο λειτουργίας" → Πάτα το "Οριστικά κλειστά" και Αποθήκευση.

b) Πήγαινε στο προφίλ σου στη Google → Επέλεξε "Ρυθμίσεις" → Πάτα "Διαγραφή Λογαριασμού".

Πως διαγράφω φωτογραφίες από το Google my Business;

Υπάρχουν δύο περιπτώσεις για να διαγράψεις φωτογραφίες από το google my business. Υπάρχουν οι εικόνες που έχεις ανεβάσει εσύ και αυτές που έχουν ανεβάσει πελάτες. Πάμε να τις δούμε ξεχωριστά.

Διαγραφή δικών μου φωτογραφιών από το GMB

Για να διαγράψεις τις δικές σου φωτογραφίες από το Προφίλ της Εταιρείας σου στη Google πήγαινε στο σημείο που βρίσκεται η φωτογραφία.

  1. Πάτα πάνω στην Φωτογραφία
  2. Μετά πάτω πάνω στο "By Owner"
  3. Πάνω δεξιά έχει δύο εικονίδια 👍 και ένα 🗑️
  4. Πάτα το καλάθι και βουά λά η φωτογραφία σου διαγράφτηκε.

Διαγραφή φωτογραφιών στο GMB από πελάτη

Για να διαγράψεις φωτογραφίες στο GMB profile σου από πελάτη βρες την φωτογραφία που δεν θες.

  1. Πάτα πάνω στην Φωτογραφία
  2. Πάνω δεξιά γράφει "Report a Problem"
  3. Πάτα τον τύπο της παράβασης που υπόκειται η εικόνα
  4. Πάτα Αναφορά (Report)

Γιατί δεν εμφανίζεται η κριτική μου στο GMB;

Αν δεν εμφανίζεται η κριτική σου στο εταιρικό σου προφίλ στο Google my business στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ένας από τους παρακάτω λόγους.

  • Είναι σύμφωνη με τους όρους χρήσης της Google;
  • Βεβαιώσου ότι έχεις συνδεθεί στο Account σου!
  • Aπλά περίμενε γιατί μπορεί να υποβάλεται σε αξιολόγηση.

Γιατί δεν εμφανίζεται η επιχείρησή μου στο Google maps;

Άν δεν εμφανίζεται η επιχείρησή σου στο google maps οι συχνότεροι λόγοι είναι οι παρακάτω.

  • Δεν είναι έγκυρο (verify) το προφίλ σου
  • Είναι verify αλλά θέλει χρόνο για να εμφανιστεί (συνήθως 4-5 μέρες)
  • Έχει ανασταλεί η λειτουργία του γιατί δεν πληροί τους κανόνες της Google
  • Ψάχνεις το profile σου από πολύ μακριά (σπάνια περίπτωση)
  • Μπορεί να σε έχει "πετάξει" η Google αν υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στην ίδια διεύθυνση

Rank 1# Keyword per time to Rank them All

Βγές στις πρώτες 3 θέσεις της Google.

Στείλε e-mail
Rank 1# Keyword per time to Rank them All

Great! Έκανες Εγγραφή με Επιτυχία.

Καλωσήρθες πίσω! You've successfully signed in.

You've successfully subscribed to Cosmolink • SEO Digital Agency.

Επιτυχία! Δες το email σου με το link για την Είσοδο.

Success! Your billing info has been updated.

Your billing was not updated.